Aangepaste maatregelen en (les)rooster

Protocol aangepaste openstelling

 

Wat kun jij verwachten

  • De groepsgrootte is beperkt tot een verantwoord aantal deelnemers per sportactiviteit. In de MyWellness app (en op de website) staat het maximaal aantal deelnemers vermeld
  • De indeling van de vrije fitness ruimte is aangepast: zo staan er meer apparaten en is de trainingsruimte vergroot
  • De kleedruimtes zijn niet toegankelijk
  • Om ook de 1,5 meter te kunnen waarborgen zijn de tijdspannen van de sportactiviteiten inclusief tijd voor het wisselen
  • De tijden voor de vrije fitness en groepslessen zijn deels aangepast om een betere en veilige spreiding van bezoekers te garanderen
  • De luchtbehandeling van onze trainingsruimtes is aangepast. We ventileren met 100% verse buitenlucht en de lucht wordt op vol vermogen direct afgevoerd naar buiten. We recirculeren niet!
  • Per toiletgroep hebben wij één toilet beschikbaar gesteld. Na gebruik van het toilet vragen wij van jou om het toilet te reinigen. Hiervoor is een schoonmaakmiddel bij ieder toilet aanwezig
  • De trainingszalen zijn voorzien van stickers en lijnen op de grond om je te helpen de 1,5 meter afstand te houden
  • Wij zorgen voor voldoende desinfectie- en schoonmaak-middelen
  • Het is mogelijk dat jouw fysiotherapeut gebruik maakt van persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals een mondkapje. Dit is niet in alle gevallen nodig, maar hangt af van de behandeling , de richtlijnen en  jouw persoonlijke situatie. Vragen? Jouw therapeut  geeft je graag antwoord.

Wat vragen wij van jou

  • Alleen toegang na registratie en aanmelding via onze MyWellness app (of via klantportaal) Let op! Annulering van les alleen zichtbaar via MyWellness app
  • Alleen toegang op afspraak bij behandeling
  • Zorg dat je niet eerder dan 5 minuten voor aanvang van de les of behandeling aanwezig bent
  • Volg de looproutes die met lijnen, pijlen en vloerstickers zijn aangeduid
  • Desinfecteer bij binnenkomst je handen op de aangewezen plek
  • Draag een mondkapje in de hal, gang, wachtruimte en behandelruimte
  • Kom met sportkleding al aan. In iedere trainingsruimte kun jij je schoenen wisselen en deze met andere eigendommen in de aanwezige kluisjes opbergen
  • Trainen is alleen mogelijk met een eigen badlaken en/ of eigen trainingsmat
  • Neem voor een behandeling bij voorkeur twee badlakens mee en een kleine handdoek
  • Neem een gevulde bidon en/ of waterfles mee
  • Houd 1,5 meter afstand van alle aanwezige personen
  • Maak geen gebruik van de toiletten – alleen in noodgeval
  • Houd rekening met elkaar, volg de aanwijzingen van de Academas medewerkers op
  • Het is mogelijk om na afloop van de training plaats te nemen op het terras. Niet voor het nuttigen van eigen meegenomen drinkwaren. Bij het betreden van het terras gelden de corona-maatregelen van zwembad Octopus
  • Bij onduidelijkheid omtrent het corona beleid bepaalt de instructeur hoe ermee wordt omgegaan
  • Blijf thuis als:  
    • je een of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38o C )
    • jouw huisgenoten/ gezinsleden koorts en/of benauwdheidsklachten hebben
    • bij jezelf of bij een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona is vastgesteld
    • Meld je telefonisch bij Academas ingeval van één van bovenstaande gezondheidsklachten

 

 

Ons Lesrooster

Er is een aangepast lesrooster van toepassing. Deze is zichtbaar via onderstaande knop.

 

Let op: het actuele lesrooster vind je altijd in de MyWellness app.

Hoe kan jij meedoen?

Ook deelnemen aan ons aanbod? Dat kan! Door gebruik te maken van onze MyWellness app kan je jezelf inschrijven op het aanbod in ons lesrooster. Inschrijven kan maximaal 72 uur van te voren tot een uur voor de les. Ook dit is een voorwaarde waaronder fitness aangeboden mag worden. Wel is het mogelijk om voor die tijd vooruit lessen/ trainingsmomenten als herinnering aan te melden. In dat geval krijg je een automatische pop-up bericht wanneer de gewenste les boekbaar is. Op die manier kan je dus wel naar voren toe op lessen/ trainingsmomenten inschrijven.

Wij realiseren ons dat niet iedereen bekend is met onze MyWellness app en/ of het principe van inschrijven. Daarom zullen wij voor die leden die geen mobiele telefoon hebben of moeite hebben bij het gebruik van de app, telefonisch assistentie verlenen. Zij kunnen telefonisch contact met ons opnemen tijdens kantooruren van 09:00 uur tot 12:00 uur. Wel adviseren wij je om zoveel mogelijk gebruik te maken van onze MyWellness app. Wij helpen je graag bij het instellen van je account en app op je smartphone en/ of tablet.

Download MyWellness app

 

 

 

Nog geen MyWellness account?

Klik hier om een MyWellness account aan te maken.

 

Instructie gebruik MyWellness app

 

Een duik nemen in ons zwembad, dat kan!

Zwembad Octopus is weer open. Dat is ook goed nieuws voor onze leden! Alle maatregelen maken veilig zwemmen mogelijk. Er is voorlopig wel een aangepast programma en aanmelden is ook hier verplicht.

Voor meer informatie over de (her)opening en aanmelden, klik hier.

Koffie op het terras na het trainen

Al onze voorzieningen zoals de kleedruimtes en coffee corner zijn gesloten. Vanaf 1 juni is het terras van de horeca in ons zwembad open voor gebruik. Het terras is ingericht op 1,5 meter afstand.  Daar kan je na het trainen koffie of ander drankje bestellen.