Corona-update

Inspiratie om actief en fit te blijven

Fysiotherapie & Revalidatie

Het beleid vanuit de overheid, RIVM, GGD en onze beroepsvereniging KNGF is vooralsnog onveranderd.

Er wordt van fysiotherapeuten verwacht dat zij doorgaan met behandelen. Er wordt zelfs een beroep op ons gedaan open te blijven om de druk op de huisartsenpraktijken juist nu niet te laten toenemen.

Wij staan dus nog steeds voor je klaar en kunnen je ook nu goed van dienst zijn. We hebben zeer ruime oefen- en trainingsfaciliteiten waar we gemakkelijk de gewenste afstand van elkaar kunnen houden en toch fysiotherapeutisch zorg kunnen bieden. Bovendien bieden wij je online tools om je op afstand ook goed te kunnen ondersteunen.

Wij streven ons hygiëneprotocol na en verzoeken je met klem de afspraak te annuleren bij gezondheidsklachten die kunnen duiden op Corona.

Mochten er zaken veranderen met betrekking tot de fysiotherapie dan zullen wij dit via de bekende kanalen (mail, website en Facebook) laten weten. Houd dit dus in de gaten.

Fitness & Groepslessen

Actief en fit blijven was natuurlijk al belangrijk, maar nu nog meer. Bewegen is medicijn! Daarom gaan wij o.a. de volgende activiteiten aanbieden aan onze leden;

  • Tips & Advies
  • Deze week hebben we de eerste trainingen voor thuis opgenomen, de eerste staan erop. Iedere dinsdag bieden wij je nieuwe trainingen aan. Hou deze pagina dus in de gaten. Veel plezier!
  • Zin in meer online trainingen en contact met je eigen coach. Dat kan.
    Met onze MyWellness app bieden wij je nu ook de mogelijkheid om een gevarieerd trainingsprogramma voor thuis te volgen. Hou contact met je coach via de Whatssapp functie in MyWellness. Aanmelden kan via onze contactpagina op deze website.

Oplossing voor onze leden

Het is bij Academas stil zonder jullie, het gemis is groot bij ons team. Op dit moment zijn wij allen, over de hele wereld, getroffen door het Corona virus. Dit heeft invloed op het leven van iedereen. Het is een tijd waarbij het van belang is om goed te zorgen voor je eigen gezondheid en elkaar te ondersteunen. Zoals onze premier Mark Rutte heeft gezegd: "Bij alle onzekerheden rondom deze crisis is één ding volstrekt duidelijk. De opgave om hier doorheen te komen, is zeer groot. We moeten dit met 17 miljoen mensen doen. Samen komen we deze periode te boven."


De wet beschermt bedrijven en medewerkers in geval van overmacht. Daar is in dit geval ook sprake van. Dat betekent dat de contributie regulier door blijft lopen in de periode dat wij gesloten zijn. Wij zijn aan het onderzoeken welke maatregelen onze overheid ons biedt. Dat doen wij samen met onze branchepartners. Ook al zijn wij op last van de overheid gesloten, wij betalen op onze beurt onze medewerkers, huur en andere vaste kosten gewoon door. 

We gaan echter, als we duidelijkheid hebben over de situatie, de duur en antwoorden vanuit de overheid, voor jou een passende oplossing bieden. De manier waarop, dat kunnen we dus op dit moment helaas nog niet invullen.

We hopen natuurlijk dat je wel lekker actief blijft. Wij ondersteunen je met de trainingen en inspiratie die we via de social media en de Academas website aanreiken, zodat je toch op dezelfde frequentie als voorheen sportief actief kan zijn. Op een gepast moment laten wij weten welke compensatie van de gemiste trainingen wij je gaan bieden. Hoewel we begrijpen dat je hier meteen informatie over wil krijgen, hopen we op je begrip, medewerking en geduld in deze.

In de tussen tijd, zorg goed voor jezelf en je naasten!

Tips & Advies

Graag dragen wij een steentje bij voor een goede leefstijl. Daarom geven wij je advies om deze periode zo goed mogelijk door te komen.

  • Eet vooral verse groenten (minimaal 350 gram per dag) en zorg voor voldoende variatie
  • Beperk zoveel mogelijk het eten van suiker en sterk bewerkte voeding
  • Drink voldoende water (minimaal 1,5 – 2 liter per dag), beperk het gebruik van frisdrank
  • Beperk je alcoholgebruik 
  • Beweeg minimaal 2,5 uur per week (ca 20 - 30 minuten per dag)
  • Beweeg zodanig dat de ademhaling versnelt en u licht zweet
  • Zorg voor voldoende nachtrust (6 – 8 uur per nacht) 
  • Neem regelmatig overdag tijd om de geest weer even rust te gunnen door pauzes te nemen.
  • Beperk het gebruik van social media en nieuws
  • Ga de natuur in, doe een wandeling of fietstochtje in het groen
  • Doe ademhalingsoefeningen
  • Probeer niet in paniek te raken, angst is een slechte raadgever.